گردشگری

شهرستان املش

گردشگری

شهرستان املش

تشکیل خاندان املش

مرحومان – عبدالباقی رجب نژاد متولی بقعه و مسجد چلارس، کربلایی نقی نگهدار یکی از بزرگان واعضای انجمن مسجد مرحوم میرزا عبداله زارع پایین چلارسی متولی بقعه و مسجد (باسواد و مبارز و یکی از یاران جنگلی میرزاکوچک خان بود. مرحوم مشهدی مهدی خادمی مرد آرام منش و محبوب و متولی بقعه، مرحوم مشهدی قاسم کاسی پور ازمردان بزرگ و کار …، حاج ابراهیم رمضانی تصمیم گیرنده اعضا مسجد و کارهای دیگر و پشتکار عجیبی در کارهای کشاورزی داشت.

مردان ارام و ساکت و خوب- کربلایی حاج طاهر خیر اندیش- حاج باقر پروانه- کربلائی اسمعیل شریف پور پایین چلارسی- کربلایی شکرالله صحرایی پایین چلارسی- مرحوم عیسی عاشوری از بور محله چلاررس- کربلائی فرض علی اکبری و محمد علی نگهدار چلارسی.

افراد کارگشای چلارس- اکبر اکبری چلارسی پول جمع کن برای مسجد و کارهای جاده و حل کارهای مردم چلارس و خارج از چلارس علی اکبر اصغر پور کارگشای موسس و بانی کاراژ پی ام تی املش همراه با روح الامین جعفرپناه در املش. از مدافعان چلارس در موقع حمله یا دعوای بیگانه به منطقه چلارس- مرحوم علی نگهدار مردم متدن و مسجد و با تعصب و غیرتی و جنگجو و مدافع سرسخت چلارسیها در برابر بیگانه- مختار افروشه مدافع خوب و جنگجو و مشهور و معروف چلارسیها در برابر بیگانه- مرحوم باقر جعفرپنه داماد عبدالباقی و یکی از افراد زحمتکش و یا تعصب چلارسی و غیرتمند.

اما آخرین بازمانده نسل قدیم چلارس، که به تازگی مرحوم شدند نزدیک به صد و اندی سال عمر با عزت نمود مرد خوب ساکت آرام و چون اسمش بزرگ، کربلایی حسین بزرگی که پدرش میرزا جعفر و خاندانش بزرگ و از تبار بزرگان بودند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.